Vervoerregelement

FlexRRReis Flevoland

Flexvervoer Flevoland

Vervoerreglement flexRRReis Flevoland

FlexRRReis Flevoland is een aanvullend openbaar vervoersysteem dat door iedereen in Flevoland gebruikt kan worden. Het kent verschillende voorwaarden voor Wmo-vervoerpashouders als voor niet-pashouders (OV-reizigers). Om gebruik te maken van het systeem moeten reizigers ritten reserveren.

Download vervoerregelement

1.         Algemeen

1.1       Deelnemende gemeenten

De gemeenten Dronten, Lelystad, Noordoostpolder en Zeewolde nemen deel aan dit vervoersysteem. In aanvulling op deze gemeenten kan van het OV-flexvervoer ook gebruik gemaakt worden binnen de gemeentegrenzen van de gemeente Urk.

2.         Reizigers

2.1       Wmo-reizigers en vervoerpassen

We willen graag dat iedereen actief mee kan doen in onze samenleving. Mobiel zijn is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Voor sommige mensen is dit door bijvoorbeeld een ziekte, handicap of ouderdom een uitdaging. Reizigers die daarom vanuit de gemeente een Wmo-indicatie hebben gekregen, ontvangen een vervoerpas. Daarmee reizen zij tegen een lager tarief en hoeft er geen OV-toets te worden gedaan. De vervoerpas dient dan als identificatiemiddel bij zowel de boeking als in het voertuig. Reizigers die denken in aanmerking te komen voor een Wmo-pas kunnen zich melden bij het Wmo-loket van hun gemeente. Het Wmo-loket regelt de aanvraag en gaat over de indicatie van de vervoerpas.


Ook bij diefstal of verlies moet dit bij het Wmo-loket worden gemeld. Voor de levering van een vervangende pas wordt de reiziger een bedrag van € 10,- in rekening gebracht. Een reiziger kan in de tussentijd wel reizen. Ter identificatie zal een legitimatiebewijs aan de chauffeur moeten worden getoond.


Overige reizigers kunnen zonder vervoerpas gebruikmaken van flexRRReis Flevoland met in acht nemen van de regels van het OV-flexvervoer. Het aanvragen van een vervoerpas door reizigers zonder gemeentelijke indicatie is niet mogelijk.


2.2       Indicatiestelling

Bij de deelnemende gemeenten kan een Wmo-indicatie worden aangevraagd, waarmee de reiziger tegen een lager tarief kan reizen. De regels voor de indicatie worden door de gemeente bepaald.


2.3       Kilometerbudget

De gemeente kan bij het verstrekken van een Wmo-indicatie aan een reiziger een kilometerbudget instellen. Indien het van toepassing is, ziet u dit terug in de beschikking en bijlage ‘kilometerbudget’. Dit is een maximaal aantal kilometers dat tegen het lagere (Wmo-)tarief mag worden gereisd. Als het budget is verbruikt, reist de betreffende reiziger rekeninghoudend met de voorwaarden van het OV-flexvervoer.


2.4.      Overige indicaties

a.    Medisch begeleider: De gemeente kan een medisch (gratis) begeleidersindicatie verstrekken. Een vervoerpashouder met een indicatie voor medische begeleiding moet tijdens een rit daadwerkelijk worden vergezeld door zijn of haar begeleider. Deze begeleider reist gratis. Deze persoon moet meerderjarig zijn, zelfstandig het voertuig kunnen betreden en is geheel in staat om de vervoerpashouder te begeleiden. De OV-Begeleiderskaart is geldig.

b.    Overige meereizenden: Naast de hoofdboeker kunnen personen meereizen op een rit.

Een Wmo-reiziger kan maximaal 3 kinderen t/m 11 jaar en maximaal één meereizende meenemen tegen gereduceerd tarief. Voor meer meereizenden wordt het OV-tarief gerekend.


(Indien er in onderstaande tabel een x staat, is dit op de kolom van toepassing)

Soort Indicatie Wmo OV Reizigersbijdrage
Begeleider Sociaal Begeleider x x
Medisch Begeleider x
OV-begeleider x x
Overig Kinderen t/m 3 jaar x x
Kinderen t/m 4 jaar x x
Meereizenden x x x

Hulpmiddelen en indicatie personenauto: reizigers kunnen specifieke indicaties hebben die door de gemeente vastgelegd worden in het reserveringssysteem, zodat rekening gehouden wordt dat reizigers te allen tijde deze hulpmiddelen kunnen meenemen. In onderstaande tabel is aangegeven welke indicaties van toepassing kunnen zijn.

Soort Wmo OV
Rolstoel x x
Scootmobiel x x
Personenauto x
Assistentiehond x x

2.5. Dieren

Hulp- en geleidehonden en huisdieren in een tas of mand mogen gratis meegenomen worden. Overige dieren mogen mee tegen het OV-flexvervoertarief (deur – deur).


2.6. Bagage

Handbagage mag gratis mee. Een reiziger mag maximaal 2 stuks handbagage (lengte x breedte x hoogte: 55 cm x 35 cm x 25 cm) en één koffer (maximaal gewicht van 25 kg) meenemen mits dit bij de ritaanmelding wordt aangegeven en niet hinderlijk is voor andere passagiers en chauffeur. Dit ter beoordeling van de chauffeur.


2.7.      Rolstoel, scootmobiel, rollator

FlexRRReis Flevoland is onder voorwaarden toegankelijk voor (elektrische) rolstoelen, scootmobielen en rollators. Deze hulpmiddelen kunnen gratis mee, als dat is aangemeld. De chauffeur helpt bij het instappen van het voertuig. Voor een scootmobiel geldt dat de reiziger niet in de scootmobiel mag blijven zitten bij het inrijden van de scootmobiel in het voertuig en tijdens de rit. Een reiziger die in een scootmobiel reist, kan geen rolstoel meenemen. Een reiziger die in een rolstoel reist, kan geen scootmobiel meenemen. Voor Wmo-reizigers uit de gemeenten Noordoostpolder, Dronten en Zeewolde is het niet toegestaan om voor ritten korter dan 5 kilometer een rit met een scootmobiel te reserveren.

3.         Reismogelijkheden

3.1.      Vervoergebied

a.    Het vervoersgebied bestaat uit het grondgebied van alle deelnemende gemeenten (voor het Wmo-vervoer) en voor het OV-flexvervoer wordt dit aangevuld met het grondgebied van de gemeente Urk.

b.    Voor alle ritten geldt dat herkomst en/of bestemming in het reisgebied ligt.

c.    De maximale ritlengte voor Wmo-vervoer is 25 kilometer. Met uitzondering van ritten binnen de gemeente; deze kunnen voor het Wmo-vervoer worden uitgevoerd.

d.    Voor het OV-flexvervoer geldt een begrenzing van het vervoersgebied. Deur-deurritten kunnen gemaakt worden binnen het grondgebied tot maximaal 35 kilometer. OV-aansluitritten kunnen gemaakt worden tot een OV-hub aan de grens van het vervoergebied, zoals in bijlage ‘OV-hubs’.  Er kan van die locatie doorgereisd worden met het regulier OV.


3.2       Deur-tot-deur vervoer

FlexRRReis Flevoland biedt deur-tot-deur vervoer en OV-aansluitritten. Er is geen sprake van kamer-tot-kamer vervoer. Met ‘deur’ wordt bedoeld de deur van de woning of de deur van de bestemming. Wanneer het een wooncomplex betreft, bijvoorbeeld een flat, dan vormt de centrale ingang van het wooncomplex de deur. Bij deur-tot-deur vervoer begeleidt de chauffeur de reiziger vanaf de deur van het herkomstadres tot in het voertuig en vanuit het voertuig tot aan de deur van de bestemming.


Op het vertrekadres belt de chauffeur aan, zodat de reiziger weet dat het voertuig is gearriveerd. De chauffeur begeleidt de reiziger van de deur (hoofdingang/afspreekpunt/flexRRReishalte) naar het voertuig en omgekeerd. Ook belt de chauffeur aan op de plaats van bestemming, in het geval dat de reiziger dit zelf niet kan.


3.2.1. (Terug)belservice

Reizigers die dat willen, worden circa 5 tot 10 minuten voor aankomst van het voertuig gebeld met de mededeling dat het voertuig bijna arriveert. Het is ook mogelijk via de mobiele applicatie een pushbericht te ontvangen.


3.3.      Puntbestemmingen

Gemeenten kunnen voor Wmo-reizigers puntbestemmingen vaststellen. Dit zijn bestemmingen die buiten 25 km zijn gelegen en toch tegen Wmo-tarief kunnen worden bereikt. De actuele puntbestemmingen staan in de bijlage ‘puntbestemmingen per gemeente’ bij dit vervoerreglement.


3.4.      OV-toets

Voordat een OV-flexvervoerrit geboekt kan worden, wordt er altijd een OV-toets uitgevoerd: flexRRReis Flevoland is een aanvulling op het bus- en treinvervoer. Het is de bedoeling dat er geen ritten worden gereden die ook met de bus of trein kunnen worden gemaakt.

Daarom kan een OV-flexvervoerrit alleen geboekt worden wanneer er geen goed OV-alternatief is. De OV-toets bepaalt of dat het geval is of niet. Deze toets wordt door het callcenter uitgevoerd. De regels voor de OV-toets staan in onderstaand stroomschema. Na de OV-toets heeft de reiziger de keuze tussen een deur-deurreis of een deur-hubreis (OV-aansluitrit).


3.5.      Uitzonderingen OV-flexvervoer in stedelijk gebied Almere/Lelystad

Wanneer zowel het herkomstadres als het bestemmingsadres binnen het stedelijk gebied van Lelystad en/of Almere ligt, kan er geen OV-deur/deurreis worden aangeboden. Er kan wel een OV-deur/hubreis worden aangeboden, mits de reis voldoet aan de voorwaarden uit 3.4.


3.6.      Uitzondering OV-flexvervoer Enkhuizen

Het is mogelijk om een OV-deur/hubreis van/naar Station Enkhuizen te boeken. Dit is eenmaal per uur mogelijk om de aansluiting met de trein (aankomst: xx:53, vertrek: xx:09) (serie 2900) mogelijk te maken. Het is niet mogelijk om een OV-deur/deurreis te maken van/naar de gemeente Enkhuizen.

4.         Ritreservering

4.1.      Bedieningstijden

Het vervoer wordt het gehele jaar 7 dagen per week aangeboden. De bedieningstijden van flexRRReis Flevoland gelden het hele jaar als volgt (tenzij anders beschreven, zoals Oud & Nieuw).


De openingstijden geven aan hoe laat de vroegst en de laatst mogelijke vertrektijd ingeboekt kan worden.


De Openingstijden met Oud & Nieuw zijn:

- Oudejaarsdag tot 20:00 uur (laatste rit om 20:00 uur)

- Nieuwjaarsdag vanaf 08:00 uur

Dagen Openingstijden
Maandag t/m Donderdag: Van 06:00 - 23:00 uur
Vrijdag: Van 06:00 - 00:30 uur
Zaterdag: Van 08:00 - 00:30 uur
Zondag: Van 08:00 - 23:00 uur

4.2.      Soorten ritaanvragen

Het callcenter maakt het reserveren van onderstaande soorten ritten mogelijk via de verschillende reserveringskanalen. De keuze voor een soort rit ligt bij het callcenter, die dit baseert op de door de reiziger uitgedrukte behoefte (bijvoorbeeld om een OV-rit te kunnen halen).

Soorten ritaanvraag Wmo OV
1 Rit op gewenste vertrektijd (standaard) x x
2 Prioriteitsrit (met aankomstgarantie) x
3 OV-aansluitrit (rit voor of na openbaar vervoer in een ketenreis, van/naar hub) x x
4 Ziekenhuis retourrit x

De kenmerken van elke soort ritaanvraag staan hieronder beschreven.


4.2.1  Rit op gewenste vertrektijd

a.    Standaardrit (meest geboekt);

b.    Opdrachtnemer haalt de reiziger op het vertrekadres op binnen een kwartier (15 min) voor en een kwartier( 15 min) na de gewenste vertrektijd;

c.    De maximale omrijdtijd bedraagt;

•    30 minuten voor ritten boven de 5 kilometer.

•    15 minuten voor ritten onder de 5 kilometer.

d.    Voor de reizigersbijdrage gelden de reguliere afspraken over Reizigersbijdrage, zoals in bijlage ‘tarieven per 01-07-2025’.


4.2.2  Prioriteitsrit (met aankomstgarantie)

a.    In een aantal gevallen kan een Wmo-reiziger een prioriteitsrit inboeken. Een prioriteitsrit kan alleen telefonisch besteld worden en als er sprake is van ritten naar:

•    uitvaarten (gebedshuizen, crematoria, begraafplaatsen);

•    huwelijken (gemeentehuizen, trouwlocaties);

b.    Bij een prioriteitsrit zijn de reiziger, en eventueel meereizende personen, uiterlijk op de aangegeven aankomsttijd op de bestemming en hooguit een kwartier (15 minuten) eerder.

c.    De ophaalmarge bedraagt een half uur (30 minuten) en wordt als volgt bepaald. Het laatste ophaalmoment is de gevraagde (= uiterste) aankomsttijd minus de rechtstreekse rijtijd.

Het eerste ophaalmoment ligt een half uur (30 minuten) voor het laatste ophaalmoment. Het callcenter geeft de reiziger bij reservering van de rit het ophaaltijdstip door. Daarbij worden de geldende spelregels met betrekking tot omrijden en margetijden toegepast en wordt rekening gehouden met filetijden en piekmomenten. Ophalen geschiedt dan dus tussen een kwartier (15 minuten) voor en een kwartier (15 minuten) na dit tijdstip.

d.    De maximale omrijdtijd bedraagt:

•    30 minuten voor ritten boven de 5 kilometer.

•    15 minuten voor ritten onder de 5 kilometer.

e.    Voor de reizigersbijdrage gelden de reguliere afspraken zoals in bijlage ‘tarieven per 01-07-2025’.


4.2.3  OV-aansluitrit

a.    (Wmo-)Reizigers kunnen ritten van of naar een hub of treinstation boeken die aansluiten op een rit met het Openbaar Vervoer. De beschikbare herkomst/bestemmingen vindt u in bijlage ‘OV-hubs’.

b.    Op aankomst:  Reiziger geeft de tijd op van aankomst van bus of trein. Het voertuig dient uiterlijk 10 minuten na de verwachte aankomsttijd van bus of trein ter plekke zijn.

De chauffeur wacht maximaal 10 minuten in geval van vertraging.

c.    Op vertrek:  Reiziger geeft de tijd op van vertrek van bus of trein. Vervoerder dient uiterlijk 10 minuten voor de verwachte aankomsttijd van bus of trein ter plekke zijn.

d.    De maximale omrijdtijd bedraagt standaard:

•    30 minuten voor ritten boven de 5 kilometer.

•    15 minuten voor ritten onder de 5 kilometer.

e.    Indien een aansluiting op OV niet gehaald dreigt te worden, rijdt het voertuig door naar de eerstvolgende halte waar het wel mogelijk is om over te stappen; hier worden geen extra kosten voor in rekening gebracht.


4.2.4  Ziekenhuis retourrit

a.    Wmo-reizigers kunnen retourritten vanaf de ziekenhuizen in de regio boeken wanneer de afspraak is afgelopen. De wachttijd is verkort vanaf de volgende ziekenhuizen:

•    St. Jansdal, Lelystad

•    St. Jansdal, Harderwijk

•    Antonius Ziekenhuis, Emmeloord


b.    Via de reguliere boekingskanalen kan een retourrit worden geboekt. De vervoerder haalt vervolgens de reiziger na afronding van bestelprocedure op. Bij de onder a. genoemde ziekenhuizen is dit binnen 30 minuten en bij de overige ziekenhuizen binnen 60 minuten.

c.    De maximale omrijdtijd bedraagt:

•    30 minuten voor ritten boven de 5 kilometer.

•    15 minuten voor ritten onder de 5 kilometer.


4.3.      Vooraanmeldtijd

Een rit dient minimaal 60 minuten voor de gewenste vertrektijd bij het te callcenter worden aangevraagd.

Gereserveerd kan worden via de mobiele applicatie (flexRRReis Flevoland) of telefonisch via het Wmo-reiziger bestelnummer: 088 – 0 400 101

OV-reiziger bestelnummer: 088 – 0 400 100


In het systeem geldt een onderscheid in een aantal categorieën betreffende de vooraanmeldtijd:

4.3.1  Garantie op vervoer

a.    Bij ruim (minimaal 3 uur van tevoren) op tijd reserveren van de rit door de reiziger is de reizigerboeking leidend.

b.    Callcenter en vervoerder hebben een gezamenlijke vervoersplicht.

c.    De rit wordt bij een ruim (minimaal 3 uur van tevoren) op tijd gereserveerde boeking uitgevoerd op het gewenste tijdstip van uitvoering. Een rit is op tijd wanneer deze een kwartier voor of na het afgesproken tijdstip aanvangt.


4.3.2  Reguliere boekingen

a.    Bij reguliere boekingen (boeking tussen 3 uur tot 1 uur voor aanvang rit) worden reizigerboeking en planning van de vervoerder in samenhang bekeken.

b.    Callcenter en vervoerder hebben een gezamenlijke vervoersplicht.

c.    Bij deze ritten mag het Callcenter, wanneer Vervoerder aangeeft dat planning/capaciteit dit vereist, aan de reiziger een tijdsaanpassing van een kwartier (15 minuten) voor of na de gewenste tijd voorstellen. De voorgestelde tijd is bindend, de reiziger is verplicht deze te accepteren. Een rit is op tijd wanneer deze een kwartier voor of na het afgesproken tijdstip aanvangt.


4.3.3  Late reserveringen

a.    Bij late reserveringen, dat wil zeggen als de reiziger korter dan een uur van tevoren reserveert, geldt er geen garantie op vervoer.

b.    Aan de hand van de beschikbare capaciteit op de weg bepaalt vervoerder om de rit al of niet uit te voeren en communiceert hierover met callcenter (die dit bericht communiceert met de Reiziger).

c.    Vervoerder spant zich maximaal in om ook ritten met late reserveringen uit te voeren. Een rit is op tijd wanneer deze een kwartier voor of na het afgesproken tijdstip aanvangt.


4.3.4  Afwijkende vooraanmeldtijd bij speciale omstandigheden rondom ritten

a.    Voor vroege ritten met een vertrektijd of aankomstgarantie voor 9:00 uur ’s ochtends geldt dat de reiziger deze uiterlijk voor 21:00 uur de avond ervoor moet hebben gereserveerd voor garantie op vervoer. Als deze vroege ritten later worden gereserveerd, gelden ze als een late reservering en mag de vervoerder deze weigeren. Dit geldt niet voor een OV-aansluitrit.

b.    Reserveren ritten voor kerstdagen en Oud & Nieuw:  voor 1e en 2e Kerstdag en Oudjaarsavond maken Opdrachtgever, Vervoerder en Callcenter nadere afspraken over de beschikbare capaciteit en de reserveringsprocedure. Op die dagen geldt een ‘vol = vol’- beleid en een uiterste aanmelddag, waarbij reizigers tijdig hun ritten dienen te reserveren om verzekerd te zijn van vervoer. Op Oudjaarsavond voeren vervoerder en callcenter geen diensten uit na 20:00 uur.

c.    Het is mogelijk om in overleg aan een geboekte OV-flexvervoerrit ‘spontaan’ een extra passagier toe te voegen. Dit kan de reiziger voorafgaand aan het geplande vertrek vanaf de vertrekhalte doen door deze passagier als medepassagier aan te melden. De vervoerder mag deze extra reiziger alleen weigeren als het voertuig reeds volgeboekt is of plaatsen gereserveerd zijn voor nog op te halen passagiers.


4.3.5. Reserveren van vaste/terugkerende ritten

Het is mogelijk en wenselijk dat reizigers ritten met eenzelfde herkomst en bestemming drie maanden vooruit reserveren; deze ritten worden dan als ‘vaste rit’ in de systemen vastgelegd. Omdat vaste ritten tijdens feestdagen vaak niet nodig zijn, neemt het callcenter twee dagen van tevoren contact op met de reiziger of deze reservering moet worden uitgevoerd. Vaste ritten die normaal op een werkdag vallen, worden verwijderd als die dag een officiële nationale feestdag is.


4.4.      Afmelden/annuleren

Ritten kunnen tot een half uur (30 minuten) voor de ophaaltijd zonder kosten worden geannuleerd. Als de reiziger een rit niet of te laat afmeldt, of niet aanwezig is op de opgegeven instaplocatie, mag het callcenter de reiziger aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten. Het callcenter kan de reiziger in die gevallen de ritprijs, vermeerderd met € 12,50 administratiekosten, in rekening brengen.

5.         Tarief en betaling

5.1.      Tarieven

Het flexRRReis Flevoland-tarief geldt voor ritten die starten of eindigen in het vervoergebied.

De ritafstand wordt bepaald door de rechtstreekse afstand over de weg tussen het vertrekadres en het bestemmingsadres. Het planningssysteem van het callcenter is hierin leidend. Voor OV-reizigers wordt onderscheid gemaakt in een deur–deur en een deur-hubtarief (OV-aansluitrit).

Gemeenten kunnen afwijkende tarieven vaststellen voor reizigers met een Wmo-indicatie. De actuele tarieven staan in de bijlage ‘tarieven per 01-07-2025’ bij dit vervoerreglement.


5.2.      Betaling

Betaling is voor Wmo-reizigers mogelijk met automatische incasso of per pin in het voertuig. Voor automatische incasso dient de reiziger een machtigingsformulier in te vullen. Voor OV-flexvervoer geldt altijd vooraf betaling door middel van een betaallink. Mocht er een betalingsachterstand van € 25,- ontstaan, zal uw pas worden geblokkeerd en kunt u tot dat u betaald heeft geen gebruik maken van de flexRRReis Flevoland-pas. Er zal een melding worden gedaan aan het Wmo-loket van de betreffende gemeente.

6.         Klachten

6.1       Klachten

Reizigers die klachten hebben over het vervoer kunnen deze indienen bij het onafhankelijk klachtenmeldpunt: het Klachtenmeldpunt flexRRReis Flevoland. Het klachtenmeldpunt zorgt voor de aanname van de klacht, het uitzetten ervan bij betrokken partijen en het bewaken van de afhandeling. De afhandeling gebeurt door de partij die het betreft. Meer informatie over de klachtenprocedure vindt u in bijlage ‘klachtenprocedure flexRRReis Flevoland’.


Bereikbaarheid Klachtenmeldpunt  flexRRReis Flevoland

Telefoon: 088 – 0400 109 (op werkdagen tijdens kantooruren 08:00 uur - 17:00 uur)

E-mail: flexrrreis@flevoland.nl

Klachtenformulier


Bijlage: Puntbestemmingen per gemeente

Gemeente Puntbestemming Adres
Dronten Busstation Emmeloord De Deel 33 8302 EK Emmeloord
ZH Medisch Centrum Emmeloord Urkerweg 1 8303 BX Emmeloord
ZH St Jansdal Harderwijk Weth Jansenlaan 90 3844 DG Harderwijk
ZH Kampen Engelenbergplantsoen 7 8266 AB Kampen
ZH Zuiderzee Lelystad Ziekenhuisweg 100 8233 AA Lelystad
ZH Isala Zwolle Hoofdgebouw (V), gebouw D, P, R, W Dr. Van Heesweg 2 8025 AB Zwolle
Gebouw A, B, C Dr. Spanjaardweg 29 8025 BT Zwolle
Gebouw Q Dr. Spanjaardweg 1 8025 BT Zwolle
Gebouw M Dr. Van Deenweg 1 8025 BP Zwolle
Centrum Lelystad Postcodegebied 8232
Flevoziekenhuis Almere Hospitaalweg 1 1315 RA Almere
Psychiatrisch Ziekenhuis Ermelo

Bijlage: Puntbestemmingen per gemeente

Gemeente Puntbestemming Adres
Zeewolde NS Station Almere Centrum Stationsplein 27 1315 KT Almere
NS Station Harderwijk Stationsplein 1 3844 KR Harderwijk
Centrum Harderwijk Postcodegebied 3841
ZH St Jansdal Harderwijk Weth Jansenlaan 90 3844 DG Harderwijk
Coloriet de Regenboog De Oost 55 8251 CV Dronten
Gemeente Puntbestemming Adres
Noordoostpolder ZH Zuiderzee Lelystad Ziekenhuisweg 100 8233 AA Lelystad
ZH Isala Zwolle Hoofdgebouw (V), gebouw D, P, R, W Dr. Van Heesweg 2 8025 AB Zwolle
Gebouw A, B, C Dr. Spanjaardweg 29 8025 BT Zwolle
Gebouw L Dr. Stolteweg 84-96 8025 AZ Zwolle
Gebouw Q Dr. Spanjaardweg 1 8025 BT Zwolle
Gebouw M Dr. Van Deenweg 1 8025 BP Zwolle
Psychiatrisch ziekenhuis Ermelo Bolswarderbaan 1 8601 ZK Sneek
ZH St Jansdal Harderwijk Weth Jansenlaan 90 3844 DG Harderwijk

Bijlage: Tarieven per 01-07-2025

Instaptarief Tarief/km
Ov-deur/deur € 4,40 € 0,27
Ov-deur/hub € 3,28 € 0,215**
Wmo-noordoostpolder € 1,30 € 0,25
Wmo-Dronten € 0,75 € 0,20
Wmo-Zeewolde € 1,30 € 0,25
Wmo-Lelystad € 3,00 n.v.t

Alle tarieven worden jaarlijks per 1 januari geïndexeerd met het CPI.

*: Het OV-deur/hub instaptarief = instaptarief deur/deur -/- instaptarief busvervoer IJssel-Vecht (Flevoland IJsselmond).

**: Er is bij OV-deur/hub sprake van een minimumtarief voor de eerste 3 kilometers. Vanaf de 4e kilometer wordt het kilometertarief in rekening gebracht. Het kilometertarief OV-deur/hub is gelijk aan het kilometertarief busvervoer IJssel-Vecht (Flevoland IJsselmond).

Bijlage: OV-hubs

Busstation Lemmer

Station Steenwijk

Emmeloord Busstation

Marknesse Busstation

Urk Singel

Ens

Station Kampen

Station Dronten

Lelystad Centrum

Elburg Centrum

Station ‘t Harde

Station Harderwijk

Station Nijkerk

Blaricum P+R

Almere Centrum

Station Almere Oostvaarders

Zeewolde Mast


Bijlage: Kilometerbudget

Regulier indicatie Wmo Bij indicatie scootmobiel
Wmo-Noordoostpolder 2.000 kilometer 2.000 kilometer
Wmo-Dronten n.v.t n.v.t
Wmo-Zeewolde 2.000 kilometer 1.250 kilometer
Wmo-Lelystad n.v.t n.v.t.

Bijlage: Klachtenprocedure flexRRReis Flevoland

De klachtaanname geschiedt door een onafhankelijk klachtenmeldpunt, het Klachtenmeldpunt flexRRReis Flevoland. Het klachtenmeldpunt draagt zorg voor de aanname van de klacht, het uitzetten ervan bij betrokken partijen en het bewaken van de afhandeling. De afhandeling zelf geschiedt door de partij aan wie de klacht door het klachtenmeldpunt is toegewezen.


Bereikbaarheid Klachtenmeldpunt flexRRReis Flevoland

Telefoon: 088 – 0400 109 (op werkdagen tijdens kantooruren 08.00 uur - 17.00 uur.)

E-mail: flexrrreis@flevoland.nl

Klachtenformulier

Post: flexRRReis Flevoland

Postbus 55

8200 AB Lelystad


Artikel 1. Indienen klacht bij flexRRReis Flevoland

  1. Een klacht moet binnen drie weken na de bestelde en/of verreden rit schriftelijk, telefonisch, per e-mail of via de website van flexRRReis Flevoland bij het klachtenmeldpunt worden ingediend door de klager of een door de klager aangewezen vertegenwoordiger.
  2. Klachten die niet binnen de in lid 1 genoemde termijn zijn ingediend, worden als niet-ontvankelijk beschouwd.
  3. In het geval dat bij het indienen van een schriftelijke klacht geen gebruik gemaakt wordt van het online klachtenformulier moet deze schriftelijke klacht door de klager ondertekend zijn en verder tenminste bevatten:
    - naam en adres van de klager; 
    - het pasnummer van de klager (indien bekend); 
    - datum en tijdstip van de rit waarover de klacht gaat; 
    - de reden waarom een klacht wordt ingediend. Deze reden moet omschreven worden; 
    - datum van de brief.
  4. Voor een bestelde en/of verreden rit wordt één klachtnummer aangemaakt. Het is mogelijk dat een klacht uit meerdere deelklachten bestaat. Als voor één rit geldt dat de klager zowel een klacht heeft voor het callcenter als voor de vervoerder, worden wel 2 klachtnummers aangemaakt.
  5. Door het klachtenmeldpunt wordt de ontvangst van een klacht binnen 5 werkdagen aan de klager bevestigd. In de ontvangstbevestiging is opgenomen welke partij voor de afhandeling van de klacht zal zorgen.
  6. Een klacht is niet-ontvankelijk als:
    - de klacht te laat is ingediend;
    - de klacht geen betrekking heeft op de uitvoering en/of organisatie van flexRRReis Flevoland;
    - dezelfde klacht van de klager nog in behandeling is;
    - de klacht aan het oordeel van een andere instantie of rechter is onderworpen, dan wel onderworpen is geweest;
    - de klacht niet voldoet aan de in deze procedure genoemde vereisten.
  7. Indien een klacht niet-ontvankelijk is, wordt de klager hiervan uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangstbevestiging in kennis gesteld.


Artikel 2. Klachtafhandeling

  1. Het klachtenmeldpunt registreert de klacht en beoordeelt welke partij de klacht of de deelklacht moet behandelen.
  2. Afhankelijk van de in lid 1 genoemde beoordeling wordt een door flexRRReis Flevoland ontvangen klacht binnen 2 werkdagen na ontvangst elektronisch doorgestuurd aan de behandelende partij.
  3. Klachten die betrekking hebben op meerdere partijen worden gesplitst en de partijen krijgen daarbij de opdracht om dat deel van de klacht te behandelen dat betrekking heeft op de dienstverlening van betreffende partij.
  4. De behandelende partij zorgt binnen 10 werkdagen na ontvangst door de behandelende partij voor een zorgvuldige, schriftelijke afhandeling van de klacht. Een afschrift van de brief, waarin de klacht door de behandelende partij wordt afgehandeld, wordt toegevoegd aan het klachtverwerkingssysteem.
  5. Klachten die per e-mail of via de online klantreactiekaart zijn ingediend, mogen ook per e-mail worden afgehandeld. Ook wanneer in een schriftelijke klacht een e-mailadres wordt vermeld, mag afhandeling per e-mail plaatsvinden. De afhandelingsmail moet ingevoerd worden in het online klachtverwerkingssysteem.
  6. De behandelende partij moet de klacht van klager, gemotiveerd, gegrond of ongegrond verklaren. In het geval een klacht uit deelklachten bestaat, dient de behandelende partij op iedere deelklacht gemotiveerd in te gaan.
  7. Een klacht is gegrond wanneer één of meer van de deelklachten gegrond is.


Artikel 3. Bezwaar tegen afhandeling

  1. Indien de indiener het niet eens is met de afhandeling van de ingediende klacht, kan hij zich via het klachtenmeldpunt wenden tot de opdrachtgever van flexRRReis Flevoland, te weten de Provincie Flevoland.
  2. Bij de correspondentie moet de oorspronkelijke klacht, de klachtafhandeling en een omschrijving van het bezwaar worden gevoegd.
  3. De provincie zal de aard van de klacht beoordelen en indien nodig doorzenden aan het bevoegd gezag. Indien dit niet mogelijk is, zal de provincie de indiener informeren over de beschikbare escalatiemogelijkheden.
  4. De indiener zal binnen 14 dagen na ontvangst door Provincie Flevoland worden geïnformeerd over de verdere procesgang.